DAKI
3636 3400

Rekommanderet på din frankeringsmaskine

Post Nord har pr. 1. januar 2018 ændret servicen for Rekommanderede breve. Rekommanderede breve deles nu op i 2 forskellige produkter:

  1. Rekommanderet brev ONLINE
  2. Rekommanderet brev POSHUSKØB

Rekommanderet ONLINE kan udelukkende benyttes af kunder, som i forvejen har en såkaldt Pacsoft aftale med Post Nord. Du bruger frankeringsaftryk som betalingsmiddel.

Rekommanderet POSTHUSKØB svarer til det tidligere Rekommanderet brev. Servicen kan ikke vælges i takst-tabellen på Flexiscale portovægten. Istedet skal du manuelt indtaste det korrekte beløb og frankere brevet med værdien for Rekommanderet POSTHUSKØB. Du bruger altså frankerings-aftrykket som betalingsmiddel og R-stregkoden har du selv liggende eller også får du stregkoden påsat  i postbutikken, når du afleverer brevet.

Har du i øvrigt spørgsmål til Post Nords nye takster og produkter, bedes du henvende dig til Post Nords Kundeservice eller søge svar på www.post.dk . DAKI’s Kundeservice kan desværre ikke rådgive om Post Nords produkter og priser.

Vejledning til Optimail

Her kan du finde de oftest stillede spørgsmål (nedenfor) til Optimail maskinen. Til højre kan du også se videoklip af hvordan visse funktioner af maskinen betjenes.

Manualer

Desuden kan du finde manualen til maskinen her.

Optimail Quickguide

Optimail vejledning

Har du et spørgsmål du ikke kan finde svar på?

Skriv venligst dit spørgsmål her,
så kontakter vi dig.

Spørgsmål og svar til Optimail

Hvordan indstilles Optimail til at stemple 'B' i aftrykket?

Følg linket hér og se, hvordan du aktiverer ‘B’ påtrykket.

‘B’ klichéen har nummer 1, hvis den er installeret.

Det kræver, at ‘B’ er installeret i din frankeringsmaskine. Hvis det ikke er tilfældet kan serviceafdelingen hjælpe dig med installationen. Det koster kr. 590,00 excl. moms og inkluderer A- og B klichéer, arbejdsløn og kørsel til tekniker. Skriv til daki@daki.dk eller ring 3636 3400.

Vægten sender ikke værdi til Optimail?

Hvis én af enhederne har været slukket har vægt og maskine mistet forbindelsen til hinanden. Sluk for både portovægt og frankeringsmaskine. Start frankeringsmaskinen op først og derefter portovægten. Tryk til slut på vægt-tasten (øverst til højre på frankeringsmaskinen). Nu virker det igen……

Frankeringsmaskinen melder fejl E26 og C26

Det betyder, at frankeringsmaskinen ikke får en klartone fra din telefonlinje. Check at stikket sidder korrekt i telestikket og i maskinen og prøv igen.

Har I haft tele-tekniker på besøg siden sidste aflæsning kan der være foretaget ændringer i jeres telefonlinjer. Måske er den analoge linje nedlagt og erstattet med IP telefoni? Kontakt i så fald tele-leverandøren. Du kan også bestille en ATA adapter hos DAKI A/S – så kan Optimail og T-1000 kommunikere på en IP linje.

Maskinen skriver 'Call FP 46". Hvad betyder det og hvad gør jeg?

Maskinen minder dig om at du skal aflæse til Post Danmark. Se hvordan du aflæser din maskine under Credit Lock.

Maskinen skriver Call fp 47

Aflæs maskinen 0 er tilstrækkelig

Farvebåndet kører med ud

Chek farvebåndskassetten. Hvis højre spole er helt fuld så skal kasetten skiftes.

Maskinen skriver kode E17

Kontakt forhandler af konverterbox.

Maskinen skriver kode C18

C18 betyder at telefonforbindelsen er dårlig.

Maskinen skriver kode E23

Det kan betyde, at maskinen eventuelt  skal eller ikke skal sende 0 foran tlf.nr.

Maskinen skriver kode 27

Ingen tlf forbindelse. Chek linjen

Maskinen skriver kode 37

Du har forsøgt at downloade et beløb, som er større end det beløb der er til rådighed på maskinens konto hos Post Danmark.

Check konto-saldo  hér

Indsæt evt. flere penge på kontoen eller kontakt DAKI’s Kundeservice på 3636 3400 og få et “straks-beløb”, hvis du ikke kan vente. Det koster kr. 125 at få et “straks-beløb”.

Uret viser forkert tid

Tast den rigtige tid og tryk på symbolet “ur”.

Model T-1000 og Optimail: Hvordan aflæser jeg frankeringsmaskinen?

Brug nedenstående fremgangsmåde, når du skal aflæse din T-1000 eller Optimail frankeringsmaskine.

1 gang om måneden får du en meddelelse ‘Call FP 46’ fra din frankeringsmaskine. Dét betyder, at du skal huske at koble din frankeringsmaskine op til Reset Centeret for aflæsning af tæller-status.

Følg nedenstående fremgangsmåde og dine data overføres nemt, hurtigt og sikkert til DAKI’s Reset Center for videre behandling og aflevering til Post Danmark.

  1. Kontrollér, at din frankeringsmaskine har forbindelse til telefonstikket.
  2. Sluk evt. for vægt-symbolet (hvis det lyser i frankeringsmaskinens display)
  3. Tast din 8-cifrede pinkode og bekræft ved tryk på den grønne tast (nederst i højre hjørne af tastaturet)
  4. Tast ‘0’, hvis du blot vil sende dine aflæsninger
  5. Tast ‘R’ tasten og afvent (maskinen skriver nu ‘Change 0’ i displayet).
  6. Når maskinen giver et “BIP” og begynder at tælle ned fra ’30’ tryk igen på ‘R’ (inden nedtællingen er tilendebragt!!!)
  7. Maskinen skriver nu ‘Reset’ og efter et øjeblik kan du igen bruge maskinen, som normalt.
  8. Husk at genaktivere vægt-symbolet ved at trykke på vægt-tasten.

Brug samme fremgangsmåde, når du skal overføre beløb til forbrug til frankeringsmaskinen – dog skal du indtaste beløb i hele kr. i stedet for ‘0’ (trin 4).

Frankeringsmaskinen skriver 'Limit' i displayet

Load ny porto. Frankeringsmaskinen fortæller, at du snart skal overføre flere penge til den. Hvis du trykker på ‘1’ efterfulgt af ‘R’ kan du se, hvormange penge du har tilbage at frankere for på selve maskinen.

Frankeringsmaskinen skriver 'Limit End' i displayet

Du skal loade ny porto. Find vejledningen i listen på denne side.

Model T-1000 og Optimail: Hvordan loader jeg flere penge til frankeringsmaskinen?

Følg nedenstående fremgangsmåde, når du skal loade penge til frankeringsmaskinen:

  1. Kontrollér, at din frankeringsmaskine har forbindelse til telefonstikket.
  2. Sluk evt. for vægt-symbolet (hvis det lyser i frankeringsmaskinens display)
  3. Tast din 8-cifrede pinkode og bekræft ved tryk på den grønne tast (nederst i højre hjørne af tastaturet)
  4. Tast ‘beløbet’ i hele kroner
  5. Tast ‘R’ tasten og afvent (maskinen skriver nu ‘Change + beløb’ i displayet).
  6. Når maskinen giver et “BIP” og begynder at tælle ned fra ’30’ tryk igen på ‘R’ (inden nedtællingen er tilendebragt!!!)
  7. Maskinen skriver nu ‘Reset’ og efter et øjeblik kan du igen bruge maskinen, som normalt.
  8. Husk at genaktivere vægt-symbolet ved at trykke på vægt-tasten.

 

Vi har fået IP telefoni. Nu kan maskinen ikke aflæse. Hvad gør vi?

Når du skifter fra analog linje til en digital (IP telefoni, f.eks.) kan maskinen ikke længere aflæse eller loade porto. Alle ældre frankeringsmaskiner kræver en analog linje til aflæsning og kontakt til Reset Centeret.

På daki@daki.dk eller tel. 3636 3400 kan du bestille en ATA boks, som er en slags omformer. Tilsut ATA boksen til dit netværk eller IP linje og frankeringsmaskinen kan igen aflæse og loade porto. ATA boksen koster kr. 1.490,00 excl. moms og forsendelse. ATA boksen er lagervare, så du har den dagen efter du bestiller. Der er et løbende abonnement på kr. 35,00 excl. moms pr. måned, som dækker dét SIP nummer, som ATA boksen benytter til kommunikation.

 

Kontakt os

Få et gratis møde
med en af vores konsulenter

Kontakt os og aftal et gratis og uforpligtende besøg af en af vores konsulenter og få råd og vejledning.


Ring eller bliv kontaktet ved at udfylde formularen.

3636 3400