DAKI
3636 3400

Rekommanderet på din frankeringsmaskine

Post Nord har pr. 1. januar 2018 ændret servicen for Rekommanderede breve. Rekommanderede breve deles nu op i 2 forskellige produkter:

  1. Rekommanderet brev ONLINE
  2. Rekommanderet brev POSHUSKØB

Rekommanderet ONLINE kan udelukkende benyttes af kunder, som i forvejen har en såkaldt Pacsoft aftale med Post Nord. Du bruger frankeringsaftryk som betalingsmiddel.

Rekommanderet POSTHUSKØB svarer til det tidligere Rekommanderet brev. Servicen kan ikke vælges i takst-tabellen på frankeringsmaskinen. Istedet skal du manuelt indtaste det korrekte beløb og frankere brevet med værdien for Rekommanderet POSTHUSKØB. Du bruger altså frankerings-aftrykket som betalingsmiddel og R-stregkoden har du selv liggende eller også får du stregkoden påsat  i postbutikken, når du afleverer brevet.

Har du i øvrigt spørgsmål til Post Nords nye takster og produkter, bedes du henvende dig til Post Nords Kundeservice eller søge svar på www.post.dk . DAKI’s Kundeservice kan desværre ikke rådgive om Post Nords produkter og priser.

Vejledning til MyMail

Her kan du finde de oftest stillede spørgsmål (nedenfor) til MyMail maskinen. Til højre kan du også se videoklip af hvordan visse funktioner af maskinen betjenes.

Nye portotakster

Se hvordan du installerer nye portotakster på MyMail

Manualer

Desuden kan du finde manualen til maskinen her.

MyMail Quickguide

MyMail vejledning

MyMail brugsanvisning

MyMail Credit Lock vejledning

Hvordan opdaterer jeg portotakster?

Isæt det nye portotabel-kort og følg vejledningen på skærmen.

Sådan indstiller du MyMail til at stemple 'B'

Følg linket hér for at indstille Mymail til at printe ‘B’ på dine forsendelser. Når linket åbner skal du “scrolle” ned til overskriften “Frankeringstryk (stempelbillede)” og følge instruktionerne.

Programmet Mailcredit kan ikke finde frankeringsmaskinen?

Mymail skal være i lock af for at computeren kan finde den.

Dårligt aftryk

Gå i menu -> vedligeholdelse -> rens patron.

Gå i takst -> øvrige produkter -> 0.00 kr. og test aftrykket.

Jeg får beskeden: Code 1009.

Tag strømmen fra.

Tænd maskinen.

Åben og luk til patronen og gen-kalibrer patronen.

Jeg får "Fejl 1020"

Sluk for maskinen på væggen og genstart maskinen.

Jeg får "Fejl 1049".

Sluk for maskinen på væggen.

Genstart maskinen.

Check om ønskede download beløb overstiger kredit på konto.

Vi har fået IP telefoni. Nu kan maskinen ikke aflæse. Hvad gør vi?

Når du skifter fra analog linje til en digital (IP telefoni, f.eks.) kan maskinen ikke længere aflæse eller loade porto. Alle ældre frankeringsmaskiner kræver en analog linje til aflæsning og kontakt til Reset Centeret.

På daki@daki.dk eller tel. 3636 3400 kan du bestille en ATA boks, som er en slags omformer. Tilsut ATA boksen til dit netværk eller IP linje og frankeringsmaskinen kan igen aflæse og loade porto. ATA boksen koster kr. 1.490,00 excl. moms og forsendelse. ATA boksen er lagervare, så du har den dagen efter du bestiller. Der er et løbende abonnement på kr. 35,00 excl. moms pr. måned, som dækker dét SIP nummer, som ATA boksen benytter til kommunikation.

 

Kontakt os

Få et gratis møde
med en af vores konsulenter

Kontakt os og aftal et gratis og uforpligtende besøg af en af vores konsulenter og få råd og vejledning.


Ring eller bliv kontaktet ved at udfylde formularen.

3636 3400