Gå til indholdet
  • 3636 3400
  • daki@daki.dk

TILBUD - se mere

Kontakt: Support@danishtrend.com

  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
Menu
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
0,00 kr. 0 Kurv

- siden 1961

3636 3400

  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
Menu
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
0,00 kr. 0 Kurv

Vejledning til Optimail

Her kan du finde de oftest stillede spørgsmål (nedenfor) til Optimail maskinen. Til højre kan du også se videoklip af hvordan visse funktioner af maskinen betjenes.

Nye portotakster 2021 er på vej til din frankeringsmaskine

Post Nord ændrer pr. 1. januar 2021 portotaksterne. Har du en portovægt fra DAKI er de nye takster på vej til dig. Postbase-serien opdaterer via netværket, så når du næste gang aflæser din Postbase maskine opdateres taksterne automatisk.

Har du i øvrigt spørgsmål til Post Nords nye takster og produkter, bedes du henvende dig til Post Nords Kundeservice eller søge svar på www.post.dk . DAKI’s Kundeservice kan desværre ikke rådgive om Post Nords produkter og priser.

Manualer

Desuden kan du finde manualen til maskinen her.

Optimail Quickguide

Optimail vejledning 

Vægten sender ikke værdi til Optimail?

Hvis én af enhederne har været slukket har vægt og maskine mistet forbindelsen til hinanden. Sluk for både portovægt og frankeringsmaskine. Start frankeringsmaskinen op først og derefter portovægten. Tryk til slut på vægt-tasten (øverst til højre på frankeringsmaskinen). Nu virker det igen……

Hvordan indstilles Optimail til at stemple 'B' i aftrykket?

Følg linket hér og se, hvordan du aktiverer ‘B’ påtrykket.

‘B’ klichéen har nummer 1, hvis den er installeret.

Det kræver, at ‘B’ er installeret i din frankeringsmaskine. Hvis det ikke er tilfældet kan serviceafdelingen hjælpe dig med installationen. Det koster kr. 590,00 excl. moms og inkluderer A- og B klichéer, arbejdsløn og kørsel til tekniker. Skriv til daki@daki.dk eller ring 3636 3400.

 
Frankeringsmaskinen melder fejl E26 og C26

Det betyder, at frankeringsmaskinen ikke får en klartone fra din telefonlinje. Check at stikket sidder korrekt i telestikket og i maskinen og prøv igen.

Har I haft tele-tekniker på besøg siden sidste aflæsning kan der være foretaget ændringer i jeres telefonlinjer. Måske er den analoge linje nedlagt og erstattet med IP telefoni? Kontakt i så fald tele-leverandøren. Du kan også bestille en ATA adapter hos DAKI A/S – så kan Optimail og T-1000 kommunikere på en IP linje.

Maskinen skriver 'Call FP 46". Hvad betyder det og hvad gør jeg?

Maskinen minder dig om at du skal aflæse til Post Danmark. Se hvordan du aflæser din maskine under Credit Lock.

Maskinen skriver Call fp 47

Aflæs maskinen 0 er tilstrækkelig

Farvebåndet kører med ud

Chek farvebåndskassetten. Hvis højre spole er helt fuld så skal kasetten skiftes.

 
Maskinen skriver kode E17

Kontakt forhandler af konverterbox.

Maskinen skriver kode C18

C18 betyder at telefonforbindelsen er dårlig.

Maskinen skriver kode E23

Det kan betyde, at maskinen eventuelt  skal eller ikke skal sende 0 foran tlf.nr.

Maskinen skriver kode 27

Ingen tlf forbindelse. Chek linjen

Maskinen skriver kode 37

Du har forsøgt at downloade et beløb, som er større end det beløb der er til rådighed på maskinens konto hos Post Danmark.

Check konto-saldo  hér

Indsæt evt. flere penge på kontoen eller kontakt DAKI’s Kundeservice på 3636 3400 og få et “straks-beløb”, hvis du ikke kan vente. Det koster kr. 125 at få et “straks-beløb”.

Uret viser forkert tid

Tast den rigtige tid og tryk på symbolet “ur”.

Model T-1000 og Optimail: Hvordan aflæser jeg frankeringsmaskinen?

Brug nedenstående fremgangsmåde, når du skal aflæse din T-1000 eller Optimail frankeringsmaskine.

1 gang om måneden får du en meddelelse ‘Call FP 46’ fra din frankeringsmaskine. Dét betyder, at du skal huske at koble din frankeringsmaskine op til Reset Centeret for aflæsning af tæller-status.

Følg nedenstående fremgangsmåde og dine data overføres nemt, hurtigt og sikkert til DAKI’s Reset Center for videre behandling og aflevering til Post Danmark.

  1. Kontrollér, at din frankeringsmaskine har forbindelse til telefonstikket.
  2. Sluk evt. for vægt-symbolet (hvis det lyser i frankeringsmaskinens display)
  3. Tast din 8-cifrede pinkode og bekræft ved tryk på den grønne tast (nederst i højre hjørne af tastaturet)
  4. Tast ‘0’, hvis du blot vil sende dine aflæsninger
  5. Tast ‘R’ tasten og afvent (maskinen skriver nu ‘Change 0’ i displayet).
  6. Når maskinen giver et “BIP” og begynder at tælle ned fra ’30’ tryk igen på ‘R’ (inden nedtællingen er tilendebragt!!!)
  7. Maskinen skriver nu ‘Reset’ og efter et øjeblik kan du igen bruge maskinen, som normalt.
  8. Husk at genaktivere vægt-symbolet ved at trykke på vægt-tasten.

Brug samme fremgangsmåde, når du skal overføre beløb til forbrug til frankeringsmaskinen – dog skal du indtaste beløb i hele kr. i stedet for ‘0’ (trin 4).

Frankeringsmaskinen skriver 'Limit' i displayet

Load ny porto. Frankeringsmaskinen fortæller, at du snart skal overføre flere penge til den. Hvis du trykker på ‘1’ efterfulgt af ‘R’ kan du se, hvormange penge du har tilbage at frankere for på selve maskinen.

Frankeringsmaskinen skriver 'Limit End' i displayet

Du skal loade ny porto. Find vejledningen i listen på denne side.

Vi har fået IP telefoni. Nu kan maskinen ikke aflæse. Hvad gør vi?

Når du skifter fra analog linje til en digital (IP telefoni, f.eks.) kan maskinen ikke længere aflæse eller loade porto. Alle ældre frankeringsmaskiner kræver en analog linje til aflæsning og kontakt til Reset Centeret.

På daki@daki.dk eller tel. 3636 3400 kan du bestille en ATA boks, som er en slags omformer. Tilsut ATA boksen til dit netværk eller IP linje og frankeringsmaskinen kan igen aflæse og loade porto. ATA boksen koster kr. 1.490,00 excl. moms og forsendelse. ATA boksen er lagervare, så du har den dagen efter du bestiller. Der er et løbende abonnement på kr. 35,00 excl. moms pr. måned, som dækker dét SIP nummer, som ATA boksen benytter til kommunikation.

Model T-1000 og Optimail: Hvordan loader jeg flere penge til frankeringsmaskinen?

Følg nedenstående fremgangsmåde, når du skal loade penge til frankeringsmaskinen:

  1. Kontrollér, at din frankeringsmaskine har forbindelse til telefonstikket.
  2. Sluk evt. for vægt-symbolet (hvis det lyser i frankeringsmaskinens display)
  3. Tast din 8-cifrede pinkode og bekræft ved tryk på den grønne tast (nederst i højre hjørne af tastaturet)
  4. Tast ‘beløbet’ i hele kroner
  5. Tast ‘R’ tasten og afvent (maskinen skriver nu ‘Change + beløb’ i displayet).
  6. Når maskinen giver et “BIP” og begynder at tælle ned fra ’30’ tryk igen på ‘R’ (inden nedtællingen er tilendebragt!!!)
  7. Maskinen skriver nu ‘Reset’ og efter et øjeblik kan du igen bruge maskinen, som normalt.
  8. Husk at genaktivere vægt-symbolet ved at trykke på vægt-tasten.

Spørgsmål og svar til Postbase serien

Skriv din egen tekst her…Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit, sed do eiusmod tempor incididunt ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitation ullamco laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor  mollit anim id est laborum.

Hvordan loader jeg penge til Postbase?

1. Vælg Menu ved at trykke på ikonet på betjeningspanelet.

2. Vælg Download Penge ved at trykke på ikonet på betjeningspanelet

3. Indtast ønsket beløb ved hjælp af tastaturet som fremkommer på betjeningspanelet.

4. Afslut med at trykke på ikonet Hent Penge

5. Tryk på ikonet OK eller Rapport for at afslutte.

Hvordan aflæser jeg Postbase til Post Danmark?

1. Vælg Menu ved at trykke på ikonet på betjeningspanelet.

2. Vælg Download Penge ved at trykke på ikonet på betjeningspanelet

3. Indtast ‘0’ (nul kroner) ved hjælp af tastaturet som fremkommer på betjeningspanelet.

4. Afslut med at trykke på ikonet Hent Penge

5. Tryk på ikonet OK eller Rapport for at afslutte.

Hvordan kan jeg indstille datoen som Postbase stempler?

1. Vælg Menu ved at trykke på ikonet på betjeningspanelet.

2. Vælg Skift Dato ved at trykke på ikonet på betjeningspanelet

3. Indtast dén dato Postbase skal stemple (DD-MM-ÅÅ). Bemærk, at du kun kan stille datoen frem med max. 10 dage.

4. Afslut ved at trykke på ikonet Gem.

5. Datoen er nu indstillet.

Hvis Postbase meddeler en systemfejl når du prøver at gemme den nye dato, skyldes det formentlig at du har valgt en dato, som ligger mere end 10 dage frem i tid.

Fik du ikke svar? skriv dit spørgsmål i formularen

Daki A/S
Islevdalvej 124,
DK-2610 Rødovre
CVR: 6265 5216

Email: daki@daki.dk
Tlf +45 3636 3400

Åbningstider


Man-tor: 08:00 -16:00
Fre:             08:00-15:30

 

søg i kategorier
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
Praktisk

SoMe
Facebook
Instagram

  • Handelsbetingelser
  • Kontakt
  • Handelsbetingelser
  • Kontakt
Administrer samtykke til cookies
For at give dig de bedste oplevelser bruger vi teknologier som cookies til at gemme og/eller få adgang til enhedsoplysninger. Hvis du giver dit samtykke til disse teknologier, kan vi behandle data som f.eks. browsingadfærd eller unikke ID'er på dette websted. Hvis du ikke giver dit samtykke eller trækker dit samtykke tilbage, kan det have en negativ indvirkning på visse funktioner og egenskaber.
Funktionsdygtig Altid aktiv
Den tekniske lagring eller adgang er strengt nødvendig med det legitime formål at muliggøre brugen af en specifik tjeneste, som abonnenten eller brugeren udtrykkeligt har anmodet om, eller udelukkende med det formål at overføre en kommunikation via et elektronisk kommunikationsnet.
Præferencer
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for det legitime formål at lagre præferencer, som abonnenten eller brugeren ikke har anmodet om.
Statistikker
Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til statistiske formål. Den tekniske lagring eller adgang, der udelukkende anvendes til anonyme statistiske formål. Uden en stævning, frivillig overholdelse fra din internetudbyders side eller yderligere optegnelser fra en tredjepart kan oplysninger, der er gemt eller hentet til dette formål alene, normalt ikke bruges til at identificere dig.
Marketing
Den tekniske lagring eller adgang er nødvendig for at oprette brugerprofiler med henblik på at sende reklamer eller for at spore brugeren på et websted eller på tværs af flere websteder med henblik på lignende markedsføringsformål.
Vælg muligheder Manage services Vælg forhandler Læs mere om disse formål
Se præferencer
{title} {title} {title}