Gå til indholdet
  • 3636 3400
  • daki@daki.dk

TILBUD - se mere

Kontakt: Support@danishtrend.com

  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
0,00 kr. 0 Kurv

- siden 1961

3636 3400

  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
0,00 kr. 0 Kurv

Hjælp og vejledning

Afmelding af frankeringsmaskine

Hvis du ønsker at afmelde frankeringsmaskinen før den 31/12-2025 skal du huske at opsige dine aftaler med DAKI skriftligt. Du kan meddele din opsigelse til daki@daki.dk og modtager efterfølgende en bekræftelse med oplysning om udløb af aftale og hvordan du skal forholde dig, når aftalen udløber.

Hvem og hvordan skal man afmelde sin frankeringsmaskine?

Inden du sender eller indleverer frankeringsmaskinen til afmelding skal du udfylde formularen AFMELDING-2025 og indsende den til os sammen med maskinen.

Som bekendt har PostNord besluttet ikke længere at omdele brevpost i Danmark fra 1/1-2026. Har du en frankeringsmaskine servicerer vi den naturligvis frem til årsskiftet, hvis du har en serviceaftale, abonnement eller køber Frankerkit hos os. Kontakt evt. DAKI’s administration på daki@daki.dk og hør nærmere om jeres aftale-udløb.

Afmeldingsprisen er ikke en afgift, men betaling for den arbejdstid, som DAKI’s administrative og tekniske personale bruger på at afmelde jeres frankeringsmaskine. Afmeldingen er ikke en del af Leje-, Service- eller Reset-aftaler og debiteres derfor særskilt med kr. 2.600,00 excl. moms

-Hvorfor koster det penge at afmelde?

Da I anskaffede frankeringsmaskinen indgik I en aftale om frankering med PostNord/Danmark (PND). DAKI er ikke juridisk involveret i forholdet mellem kunde og PND. DAKI sælger/udlejer frankeringsmaskinen til kunden og tilbyder forskellige aftaleløsninger, som dækker vedligehold og drift. Disse aftaler har vi juridisk ansvar for, naturligvis.

Afmeldingen af frankeringsmaskinen er en forpligtelse kunden har indgået med PND. Ved ophør af brug af maskinen skal den ifølge aftalen mellem kunde og PND afmeldes hos en autoriseret leverandør. Så langt så godt.

Da DAKI aldrig kan vide, hvor længe en kunde vil benytte sig af frankeringsmaskinen før den ønskes afmeldt, har vi valgt ikke at inkludere denne ydelse i vore drifts- og vedligeholdelsesaftaler med kunden. Dén omkostning DAKI har til at afmelde frankeringsmaskinen skulle i så fald deles ud over en aftaleperiode og det er jo individuelt, hvor længe man som kunde vil benytte sig af maskinen. Så nogle kunder ville komme til at betale alt for meget for afmeldingen i sidste ende og andre for lidt. Derfor har vi siden 1980’erne altid debiteret afmeldingen til kunden særskilt, hvilket i øvrigt også pointeres i vore leje-, og vedligeholdelsesaftaler og handelsbetingelser indgået med kunden.

For at afmelde frankeringsmaskinen skal den være funktionsduelig. Sikkerhedsmodulet skal ‘tømmes’ for midler og der skal laves en slutafregning til kunden fra PND på baggrund af elektroniske aflæsninger foretaget af DAKI – lidt som den månedlige aflæsning kunden selv foretager.

Hele proceduren er tidskrævende, men sådan er vilkårene, som er udstukket af PND. Når de elektroniske filer er sendt frem og tilbage mellem DAKI’s og PND’s datacentre udfylder vi en skriftlig erklæring, som sendes til PND Credit Lock. Hér slutafregnes og kundens konto lukkes ned og evt. tilgodehavende udbetales til kunden.

Herefter skal maskinen destrueres således at andre ikke kan ibrugtage og misbruge den uden aftale med PND. Maskinen skilles ad og software og klichéer udtages og destrueres, hvorefter maskinen afleveres til skrotning ifølge WEEEE (El-skrotdirektivet). Vi benytter en autoriseret el-skrot virksomhed, som naturligvis debiterer DAKI for selve skrotningen af den enkelte maskine.

I gennemsnit bruger DAKI’s teknikere og administration 2,5 arbejdstimer på hele processen og da denne omkostning ikke er indregnet i vedligeholdelses- eller lejeaftaler, debiterer vi den enkelte kunde, når frankeringsmaskinen ønskes afmeldt.

Har du spørgsmål, så tøv ikke med at kontakte vores support

Ring eller skriv til vor Kundeservice, hvis du har spørgsmål til din frankeringsmaskine, mangler forbrugsstoffer eller skal rekvirere teknisk support. Vi svarer og hjælper dig hurtigt videre

Kontakt support

Vejledning til Ultimail

Se mere →

Vejledning til Flexiscale

Se mere →

Vejledning til Optimail

Se mere →

Vejledning til MyMail

Se mere →

Vejledning til Postbase

Se mere →

Vejledning til Postbase MINI

Se mere →

Daki A/S
Avedøreholmen 78B,
DK-2650 Hvidovre
CVR: 6265 5216

Email: daki@daki.dk
Tlf +45 3636 3400

Åbningstider


Man-tor: 08:00 -16:00
Fre:             08:00-15:30

 

søg i kategorier
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
  • Makuleringsmaskiner
  • Frankeringsmaskiner
    • Produkter
    • Hjælp og vejledning
    • Creditlock
    • Lej en frankeringsmaskine
  • Tilbehør
  • Solfilm
  • Skilte, glas- og bildekoration
  • Om os
    • Medarbejdere
Praktisk

SoMe
Facebook
Instagram

  • Handelsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Kontakt
  • Handelsbetingelser
  • Privatlivspolitik
  • Cookiepolitik
  • Kontakt